Vision i världen


Vad gör Vision i Bryssel? Vad håller vi på med i de internationella organisationer som vi är anslutna till? Hur påverkar vi på de olika internationella arenor där vi finns?
Följ med på min blogg – jag ska försöka ge en inblick i hur vi jobbar internationellt och vad vi åstadkommer.

Jag kommer inte bara att referera och beskriva utan också dela med mig av mina personliga tankar och funderingar kring det som händer på den internationella arenan.

onsdag 24 oktober 2012

På väg till Bryssel

På väg till Bryssel för att delta i ett möte i EPSU ekonom nätverk. På dagordningen är diskussion av en rad rapporten från bland annat IMF som påpekar konsekvenserna av åtstramningspolitiken på utvecklingen i tillväxten och BNP. På dagordningen är också en uppdatering av den senaste ekonomiska utveckling i EU, om trycket på löner och kollektivavtalen i kölvattnet på krisen och EU:s press på medlemsländerna att föra en väldig restriktiv ekonomisk politik och om den kommande Annual Growth Survey för 2013 från EU kommissionen. Vi skall också diskutera finansiell transaktionsskatt, en skatt Europafacket stödjer och som stora länder i EU stödjar, men som vi hemma i Sverige har problem med, båda i facket men också regeringen är emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar