Vision i världen


Vad gör Vision i Bryssel? Vad håller vi på med i de internationella organisationer som vi är anslutna till? Hur påverkar vi på de olika internationella arenor där vi finns?
Följ med på min blogg – jag ska försöka ge en inblick i hur vi jobbar internationellt och vad vi åstadkommer.

Jag kommer inte bara att referera och beskriva utan också dela med mig av mina personliga tankar och funderingar kring det som händer på den internationella arenan.

måndag 17 september 2012

Internationella gäster på Visions Förbundsmöte


På torsdag börjar Visions Förbundsmöte i Norrköping. En del gäster från Visions systerförbund deltar i Förbundsmötet. Från PSI - vår globala fackliga organisation – kommer generalsekreterare Peter Waldorff. Han talar till Förbundsmötet torsdag eftermiddag om de globala utmaningar, om attacken på offentligt anställdas rättigheter, om solidaritetsarbetet och om de utmaningar PSI som organisation står inför.
Systerförbund från Tyskland, Spanien, Lettland och Estland, Ryssland, Norge och Danmark, Österrike, Botswana och Irland deltar på Förbundsmötet.

På lördag har vi ett internationellt seminarium, där ordföranden för ett av våra Botswanska systerförbund Othusitse Bina Tsalaile vill prata om fackliga rättigheter i Botswana och ordförande för Impact i Irland Kevin O’Malley vill berätta om hur facket kan få inflytande på krispolitiken i ett land som drabbades hårt av den finansiella och ekonomiska krisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar