Vision i världen


Vad gör Vision i Bryssel? Vad håller vi på med i de internationella organisationer som vi är anslutna till? Hur påverkar vi på de olika internationella arenor där vi finns?
Följ med på min blogg – jag ska försöka ge en inblick i hur vi jobbar internationellt och vad vi åstadkommer.

Jag kommer inte bara att referera och beskriva utan också dela med mig av mina personliga tankar och funderingar kring det som händer på den internationella arenan.

torsdag 20 september 2012

Visions solidaritetsarbete – Tunisien


Detta är ett projekt jag tyvärr inte har fått berättat om.  På hösten förra året hade Vision donerat penga från sin solidaritetsfond till PSI katastroffond för Pakistan. Emellertid fants ingen att kunna fördela pengarna till i Pakistan och därför avtalade vi med PSI att pengarna istället kunna användas till ett projekt i Tunisien, till ”PSI Communicators’ action network forum”. Detta forum träffades i november 2011 i Tunis till ett antal workshopen om mediakontakt, kommunikation, att blogga, sociala medier etc. Från sexton länder deltog 50 informatörer i forumet och mer än hälften av dessa var kvinnor. Och det var precis syftet med pengarna från solidaritetsfonden, att ge många fackligt aktiva kvinnor möjlighet för att delta.

Mer information om PSI Communicator’s Action Network och ovannämnde projekt och andra projekten kan fås på www.psi-can.org.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar