Vision i världen


Vad gör Vision i Bryssel? Vad håller vi på med i de internationella organisationer som vi är anslutna till? Hur påverkar vi på de olika internationella arenor där vi finns?
Följ med på min blogg – jag ska försöka ge en inblick i hur vi jobbar internationellt och vad vi åstadkommer.

Jag kommer inte bara att referera och beskriva utan också dela med mig av mina personliga tankar och funderingar kring det som händer på den internationella arenan.

fredag 11 mars 2011

Besök från Danmark

I dag fick vi besök av vårt systerförbund i Danmark, HK/Kommunal.  53 förtroende valde från HK/Kommunal Själland hade i samband med en resa till Stockholm önskat att träffa os, dels för att prata 2012-målen och Fair Union och dels för att komma på olika studiebesök. Centret i Västerås tog med på sig uppgiften att organisera ett antal studiebesök för våra danska kollegor. Äldreomsorg, miljö och hälsoförvaltningen, arbetsmarknads- och socialförvaltningen samt Centrallasarettet. Men först en inledning av personalchefen och förhandlingschefen om Västerås, personalfrågor och samverkan.
Dagen avslutades med 2012-målen och Fair Union samt en lång rad av olika frågor från storleken på avgiften till SKTF och A-kassen, regler för avsked av personal och förtroendevalde till SKTF:s utvecklingsprojekt, lönebildning och individuella löner samt mycket annat.
En spännande dag som kollegorna i Västerås hade organiserat så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar