Vision i världen


Vad gör Vision i Bryssel? Vad håller vi på med i de internationella organisationer som vi är anslutna till? Hur påverkar vi på de olika internationella arenor där vi finns?
Följ med på min blogg – jag ska försöka ge en inblick i hur vi jobbar internationellt och vad vi åstadkommer.

Jag kommer inte bara att referera och beskriva utan också dela med mig av mina personliga tankar och funderingar kring det som händer på den internationella arenan.

onsdag 1 december 2010

Fina dagar i Köpenhamn

Tisdag hade vi Politikerforum i NTR (Nordisk Tjänstemanna Rådet) – här träffades ordföringarna från SKTF och systerförbund från alla de nordiska länderna. Jag blev omvalt till generalsekreterare, en post som jag faktisk är väldig glad för. Det är väldig trevligt och givande att träffa kollegorna från våra nordiska systerförbund. Trevligt för att humöret alltid är högt, att det är så oformellt, att vi kan lita på varandra och därför prata fritt. Givande för att NTR är en politisk verkstad till inspiration för medlemsförbunden, där vi diskuterar allt från den ekonomiska krisen och dens konsekvenser för den offentliga sektorn till yrkesfrågor, rekrytering och förhållningssätt till främlingsfientliga partier. Vi har väldig mycket gemensamt varför vi tar oss god tid till erfarenhetsutbytet och information om det aktuella läget i det enskilda land och organisation.
Måndag kväll hade vi en traditionell dansk jullunch – nu är julen kommet, så härligt och mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar