Vision i världen


Vad gör Vision i Bryssel? Vad håller vi på med i de internationella organisationer som vi är anslutna till? Hur påverkar vi på de olika internationella arenor där vi finns?
Följ med på min blogg – jag ska försöka ge en inblick i hur vi jobbar internationellt och vad vi åstadkommer.

Jag kommer inte bara att referera och beskriva utan också dela med mig av mina personliga tankar och funderingar kring det som händer på den internationella arenan.

måndag 22 november 2010

En vecka i Stockholm!

Tänk en gång, skall vara på kontoret i Stockholm en hel vecka. Skall göra väldig mycket olikt under veckan.
Skall läsa olika dokumenten, t.ex. EU Kommissionens arbetsprogram för 2011, om såkallade sociala tjänster i allmänhetens intresse och andra som kanske har ligget för länga på mitt skrivbord.
Skall förbereda ett möte i NTR (Nordisk tjänstemanna Rådet) som vi har på tisdag i nästa vecka. Högst på dagordningen är en utvärdering av samarbetet (SKTF:s olika systerförbund i Norden, t.ex. Delta i Norge och HK/Kommunal i Danmark) och planeringen av nästa års konferens som äger rum i juni i Norge.
Skall intervjus om den sociala dialogen och förbereda det nya arbetsprogrammet för den sociala dialogen för lokal och regional förvaltning för åren 2011-2013.
Och så skall jag städa och tvätta – familjen kommer till Stockholm på torsdag och stannar helgen över. Det blir trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar