Vision i världen


Vad gör Vision i Bryssel? Vad håller vi på med i de internationella organisationer som vi är anslutna till? Hur påverkar vi på de olika internationella arenor där vi finns?
Följ med på min blogg – jag ska försöka ge en inblick i hur vi jobbar internationellt och vad vi åstadkommer.

Jag kommer inte bara att referera och beskriva utan också dela med mig av mina personliga tankar och funderingar kring det som händer på den internationella arenan.

tisdag 16 november 2010

Till möte i ISKA:s styrelse

Är kommet till mitt hotell i Nyon små 20 minuten i tåg från Genève. Skall i morgon tillsammans med Eva Nordmark delta i ett möte ISKA:s styrelse. Flera frågor finns på dagordningen – vi skall prioritera verksamheten för de kommande två åren, vi skall diskutera hur vi kan utveckla projektverksamheten så vi kan få ännu bättra resultaten i arbetet med att stärka facket i olika delar av världen och vi skall utvärdera den stora konferens om kvaliteten i de offentliga välfärdstjänster som ISKA tillsammans med andra globala fack genomförde för ett par veckor sedan och hur vi nu kommer vidare (se min blogg från 12 till 19 oktober).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar