Vision i världen


Vad gör Vision i Bryssel? Vad håller vi på med i de internationella organisationer som vi är anslutna till? Hur påverkar vi på de olika internationella arenor där vi finns?
Följ med på min blogg – jag ska försöka ge en inblick i hur vi jobbar internationellt och vad vi åstadkommer.

Jag kommer inte bara att referera och beskriva utan också dela med mig av mina personliga tankar och funderingar kring det som händer på den internationella arenan.

onsdag 8 februari 2012

På väg till Sydafrika

Åker idag till Johannesburg med min kollega på Vision Olof Ambjörn och Jasper Goss från PSI:s huvudkontor och ansvarlig för PSI:s projektverksamhet.
Vi deltar i ett störra regionalt projekt som involverar flera länder i Söder Afrika. Därför har vi av praktiska orsaker delt projektet i underprojekten och Vision arbeter tillsammans med systerförbund i Botswana och Mauritius.
Vi skall på denna resa primärt besöka vårt projekt i Botswana, dels för att utvärdera projektet, vad som är hänt de senaste åren och dels för att ta del i planeringen av aktiviteter i 2012. Vi skall också träffe representanten från Visions systerförbund i Botswana. I Johannesburg skall vi träffa kollegor på PSI kontoret torsdag och fredag innan resan går till Botswana.
Det blir spännande, jag har aldrig vart i Sydafrika och Botswana. Ser fram till många spännande diskussioner som jag skall försöka att skriva om på min blogg de kommande dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar